REKLAMAČNÝ PORIADOK
HAVRI1, s.r.o., Priemyselná
89/9, 971 01 Prievidza
HAVRI1,
s.r.o., IČO: 36 337
838, so
sídlom: Priemyselná
89/9, 971 01 Prievidza, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
Trenčín, odd.: Sro, vložka č.: 14897/R
(ďalej len "Spoločnosť") vydáva v zmysle zákona
č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa tento reklamačný poriadok.
- Reklamačný
poriadok upravuje podmienky, spôsob a miesto vybavovania reklamácií a tiež
vzájomné práva a povinnosti Realitnej kancelárie a klienta v rámci
reklamačného konania. Každý klient (ďalej len „spotrebiteľ“) má právo uplatniť
u Spoločnosti reklamáciu poskytnutej služby.
- Spotrebiteľ
môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni Spoločnosti
alebo v jej sídle, prípadne písomne na adrese: HAVRI1, s.r.o., Priemyselná 89/9, 971 01
Prievidza.
- Pod pojmom
reklamácia sa rozumie uplatnenie nároku spotrebiteľa na preverenie
správnosti, kvality alebo rozsahu poskytovanej služby a/alebo uplatnenie
zodpovednosti za vady služieb Realitnej kancelárie. Za reklamáciu sa
nepovažuje sťažnosť spotrebiteľa, ktorá súvisí s neplnením alebo vadným
plnením povinností tretej osoby, podnet spotrebiteľa na zlepšenie služieb Spoločnosti
alebo iná žiadosť, ktorej predmetom nie sú služby alebo činnosť Spoločnosti.
- Spotrebiteľ
má pri uplatňovaní reklamácie práva podľa § 622 a § 623 Občianskeho
zákonníka. Práva a povinnosti spotrebiteľa súvisiace s uplatnením a
vybavením reklamácie upravuje § 18 a nasl. zákona č. 250/2007 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ
pri uplatnení reklamácie rozhodne, ktoré z práv podľa § 622 a § 623
Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Spotrebiteľ je povinný k reklamácií
priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú jeho tvrdenia.
Spoločnosť na základe rozhodnutia spotrebiteľa určí spôsob vybavenia
reklamácie a to bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité odborné posúdenie kvality alebo rozsahu
poskytnutej služby, určí spôsob vybavenia do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie.
- Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, pričom vybavenie reklamácie
trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. Vybavením
reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania nápravou nedostatočne
alebo vôbec neposkytnutej (časti) služby, vyplatením primeranej zľavy zo
sprostredkovateľskej odmeny (provízie). Ak je reklamácia neoprávnená,
Spoločnosť reklamáciu zamietne.
- Spoločnosť
znáša náklady spojené s vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý
nárok Spoločnosti na náhradu preukázateľne vynaložených nákladov
súvisiacich s vybavovaním neoprávnenej reklamácie.
- Spoločnosť
pri uplatnení reklamácie vydá spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie
(e-mailom), Spoločnosť doručí potvrdenie o prijatí uplatnenej
reklamácie spotrebiteľovi ihneď. Ak potvrdenie o uplatnení reklamácie nie
je možné doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Spoločnosť
o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
- Spotrebiteľ
má právo obrátiť sa na Spoločnosť (napr. e-mailom na adresu havri1@havri1.sk) so
žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
Spoločnosť vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Spoločnosť
porušila jeho práva.
- Ak Spoločnosť
odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní
od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov.
- Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská
obchodná inšpekcia, ktorej spotrebiteľ môže podať návrh na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia,
ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p. p. 29, 827 99
Bratislava 27 alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Ďalšie subjekty oprávnené na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line
zozname subjektov
- Klient
(spotrebiteľ) Spoločnosti môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie
spotrebiteľského sporu použiť platformu na riešenie sporov on-line,
dostupnej na adrese:
- Návrh na
začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu musí obsahovať:
-
meno a
priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a
telefonický kontakt, ak ich má,
presné
označenie Realitnej kancelárie,
-
úplný a
zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
-
označenie,
čoho sa spotrebiteľ domáha,
-
dátum, kedy
sa spotrebiteľ obrátil na Spoločnosť so žiadosťou o nápravu a informáciu,
že pokus o vyriešenie sporu priamo s Spoločnosť bol bezvýsledný,
-
vyhlásenie
o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu
alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský
súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii, ani nebolo vo veci
ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a)
až e) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu
je dostupný on-line na adrese: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf
Tento reklamačný poriadok v plnom rozsahu nahrádza
predchádzajúci reklamačný poriadok.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 10. 02. 2021.
Reklamačný formulár na
stiahnutie TU .
Osoba poverená vybavovať
reklamácie:
Richard
Haviar